کود سه بیست برای چه گیاهانی مناسب است ؟

همانطور که می دانید کود سه بیست برای اکثر گیاهان مفید می باشد و برای تمامی محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کود 20-20-20 برای پرورش گیاهان زینتی و گلدان های آپارتمانی استفاده می شود که سبب رشد بهتر و سریعتر گیاهان و باروری درختان می شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رنگ این کود در اکثر مواقع سفید یا صورتی بسیار کمرنگ می باشد که در برخی موارد نیز رنگهای آبی، سورمه ای و .. نیز یافت می شود.

شاید این سوال برای کاربران پیش آید که کود سه بیست برای چه گیاهانی مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید به این مورد اشاره کنیم که کود 20-20-20 برای گیاهانی که برگ سبز دارند مانند پتوس، کاج مطبق، شفلرا و .. مفید است که به عبارتی حدودا هفته ای 2 بار برای گلهای آپارتمانی به عنوان تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان استفاده از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

در ادامه به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد که در چه زمان مناسبی از کود 20-20-20 برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم:

برای گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی که تفاوت دما را احساس نمی کند، از کود سه بیست در تمام فصول سال می توان استفاده کرد.

برای گیاهان بیرون از خانه بهتر است در فصل بهار و تابستان و نیمه اول پاییز استفاده شود.

مزایای کود سه بیست برای گیاهان

کود سه بیست از ترکیب فسفات، پتاسیم و ازت می باشد که سبب افزایش مزایای خرید کود سه بیست و محبوبیت آن می شوند. در ادامه به برخی از فواید کود سه بیست برای گیاهان می پردازیم:

فسفر موجود در این کود شیمیایی باعث افزایش عملیات فتوسنتز می گردد و میزان رشد ریشه را بیشتر می کند.

پتاسیم موجود در کود سه بیست رشد میوه ها و گل های گیاهان را افزیش می دهد.

پروتئین خاک به خاز وجود ازت در این کود افزایش می یابد و همین مورد سبب رشد بهتر برگ ها و ساقه ها می گردد.

میزان رشد جوانه های گیاهان را افزایش می دهد.

این کود نسبت به سایر کود ها شوری کمتری دارد.

مزایای کود سه بیست برای گیاهان

رفع مشکلات گیاهان با کود سه بیست

شاید این سوال نیز برای شما هم پیش آمده باشد که آیا کود سه بیست می تواند مشکلات گیاهان را برطرف کند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انواع گیاهان برای رشد نیاز به مواد مغذی مطلوب دارند و در شرایطی که این مواد مغذی برای آنها فراهم نشود، دچار مشکل می شوند. به همین جهت اگر کشاورزانه و باغداران با چنین مشکلی رو به رو شوند، باید جهت رفع آن اقدام نمایند. یکی دیگر از شایع ترین مشکلات، زرد شدن برگ های پیر گیاهان می باشد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که گرچه جنین اتفاقی، امری بسیار طبیعی می باشد اما در گیاهانی همانند شفلرا نشان دهنده کمبود عنصر نیتروژن می باشد. در چنین شرایطی گیاه برگ های جوان را تغذیه می کند و سبب ریزش برگ ها می شود. پس به همین سبب اگر قصد رفع زردی گیاهان را دارید، می توانید از کود سه بیست استفاده کنید.

تاثیر مصرف کود سه بیست بر جوانه زنی گیاهان

در برخی از موقعیت ها تمامی عوامل رشد گیاه مانند آبیاری مناسب، نور کافی و ... فراهم است اما گیاه جوانه نمی زند. به عبارتی علت اصلی عدم جوانه زنی گیاه به خاطر کمبود فسفر می باشد. از طرفی مصرف کود سه بیست می تواند باعث جبران کمبود فسفر شود و روند جوانی زنی را بهبود ببخشد. جهت کسب اطلاع بیشتر در مورد کود سه بیست می توانید به فروشگاه گرینی کم مر اجعه فرمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *